Välkommen hit

Här finns många saker fyndade på loppis o omgjorda av mig.

Gillar gamla ting men även lite nya får komma hem till mig





måndag 20 maj 2013

Ett loppisfynd..


Hejsan nu är det Måndag igen ..Pingsthelgen är över ..tycker inte riktigt  att det känns som en särskild helg då det har plockats bort Annandagen...men det är inte mycket att göra åt det. 
lite vårblomster har fått komma in i småflaskor och en liten gräddsnipa .Buketten längst till höger på hyllan har barnbarnet Tuva plockat.
När jag åkte hem från jobbet på Pingsafton så dök det upp en skylt som det stod "Flyttlopppis 10-15 lör och sön" 
Så klart fick man ju ta en sväng in dit ..det var inte så mycket roligt  faktiskt ..hade trott att det skulle vara lite möbler och så kanske, men det var det inte..jag hittade iallafall dessa för 5:- st
Den lilla  tänkte jag att man kan sätta i en flaska och sätta i ett värmeljus i ..tror ni det skulle funka?
snart dags att ta en varm dusch ..känner mig lite frusen idag fast det är varmt ute
och sen bänka sig framför tv:n

Ha en bra Måndagskväll 
Kram



26 kommentarer:

  1. Litt smått å nyttig du fant på loppis :) Her i Norge har vi helligdag i dag, men når man jobber i helsevesenet har man ikke fri på røde dager lell..
    Men det er bra betalte dager, så man kan dra på loppis for det ekstra! hihi

    Ønsker deg en flott uke!

    SvaraRadera
  2. Hej! håller med dig Pingst är inte vad den varit..Kändes mer som en vanlig helg! små fina fynd i af till trots.:) ny vecka nya tag..må så gott kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Härliga tider när det börjar ploppa upp loppisskyltar lite varstans:)
    Hoppas du har blivit varm igen!
    Kram♥

    SvaraRadera
  4. Ja nu börjar loppisarna som har öppet sommartid dyka upp, kul!
    Ja pingsten är inte alls som den var förr när annandagen var röd dag. Ha en fin måndagskväll! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  5. Nämen det var ju jättefina fynd. Och billigt! Grattis till dem! Kram

    SvaraRadera
  6. Gulligt med alla små söta blombuketter!
    Kul att du vill vara med i min utlottning:)
    Ha en skön kväll framför tv:n, jag ska göra detsamma nu!:)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så fina fynd. Hoppas att du inte blir sjuk som fryser när det är så varmt. Sköt om dig
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  8. Vilka söta fynd! Billigt är kul! :)

    Ha det bäst!
    Kraam
    Ina

    SvaraRadera
  9. Visst Rosa, det är en rolig idé, du kan ju i alla fall försöka.
    Ha en skön kväll.
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  10. Det var ju en trevlig idé att sätta värmeljus i tratten :) Vill gärna se hur det blev :))
    kram Tini

    SvaraRadera
  11. Det var fina loppisfynd. 5 kr för trattarna var inte illa. Jag tycker som du att pingsten inte känns som någon helg längre.

    Ha en bra vecka

    Kram karin

    SvaraRadera
  12. Vilka billiga fynd!!!
    Tror det kan bli bra med värmeljus i tratten på en flaska;)))
    Bra idé!
    Kram bia

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Fina fynd du hae gjort. Kul ide du kom på med den lilla traten.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  14. Vilka fynd!! Den högra skulle passa bra hos mig :-) Kul idé med värmeljus, funkar säkerligen tror jag.
    Kram Anki

    SvaraRadera
  15. Det lät ju så roligt med flytt-loppis.. Synd att du blev besviken..
    Visst kan det funka med ett värmeljus. Blir säkert jättefint..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  16. Härliga fynd !!! Min mamma samlar på Kockumssakerna, är så fina tycker jag...

    KRAM Karoline

    SvaraRadera
  17. Ha en fin tisdagskväll!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  18. Vilket härligt fynd du gjort. Så söta.

    Önskar dig en fin onsdag
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  19. Tack snälla du för kommentaren. Ja, vi är nog många som känner likadant - tiden bara rinner iväg.
    Jag kommer under min "paus" att kika in till dig lite då och då och kolla läget.
    Varm kram till dig och ha en skön sommar!

    SvaraRadera
  20. Mysigt med små buketter av vårblommor.. så har jag också :)
    Fina fynd.. tror det blir jättegulligt med den lilla som värmeljushållare.

    Ha de gott!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  21. Lite synd att vi blev av med en ledig dag... Vi kunde väl ha fått ha kvar den också. Tiden går ju så fort nu när det är så fint, och vi behöver hinna njuta av det vackra, eller hur?
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  22. Du och dina härliga fynd!
    Ha en mysig eftermiddag!
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  23. Jag tror säkert att det skulle funka;) Fina fynd!

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  24. Det tror jag blir en fin ljusstake!
    Har aldrig sett en sån liten=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  25. Blev ju ändå några rara fynd :) ha en fin helg och så ses vi nästa vecka, kram

    SvaraRadera
  26. Snyggt!
    Härligt när blommorna kommer i gång igen så man kan ta in vilda förgätmigej och alla andra söta små vårblommor.

    Ha en fin kväll

    SvaraRadera