Välkommen hit

Här finns många saker fyndade på loppis o omgjorda av mig.

Gillar gamla ting men även lite nya får komma hem till mig





torsdag 16 maj 2013

Det har börjat...

.....växa  
Kommer ni ihåg de små blomkottarna jag vann ...titta de har kommit upp i några krukor nu  och i pallkragarna börjar det spira också. Håller på att rensa ut i växthuset ..det är inte stort men får plats med en massa skräp som nu ska ut  och  ska fixa till lite därinne ..det är ju ett gammalt så det finns inga fönster att öppna utan bara en dörr så det blir ganska varmt därinne. 
Några gamla bilder från växthuset

Mycket som ska fixa till inne ..ja ni får se senare hur det blir
Vill ju måla härinne ...plankorna som synes är vägg till vårat utekök

Ha en bra Torsdag
Kram 




31 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att det äntligen börjat växa i landen! Snart egna grönsaker på bordet...
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Va kul att kottarna sköter sig! Mina har börjat visa en och annan blomma nu, men jag hade ju i mina tidigare i jorden. Underbart med ett växthus, önskar så att jag hade ett också! Ha en fin pingsthelg! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Visst är det ljuvligt när allt växer.
    Roligt att du gilla " duken" i mitt fönster.
    Önskar dej en fin pingst
    Kram Gittan

    SvaraRadera
  4. Hej Rosa!
    Vad härligt med ett växthus...står högst upp på min önskelista;)) Har köpt några pallkragar som jag ska så lite sallad...det blir nog allt för mej i år...förutom potatis som mannen och svågern har ihop...ett ganska stort land ...vi klarar oss hela vintern...potatislandet finns förstås på torpet;)...mannen brukar så purjolök,broccoli och lite annat i landet också...
    Kramisar bia

    SvaraRadera
  5. Ja, men visst är det hur härligt som helst
    att fixa ute nu... Vill aldrig gå in! =)
    Men, tyvärr finns det ju att göra inne med =(
    Snickeri färg går hur bra som helt!
    Kram kram
    Sofia

    SvaraRadera
  6. Det ser faktiskt jättemysigt ut. För mig som inte har ett endaste pyttelitet växthus känns ditt stort ;P
    Utekök..suck va mys!
    ha en skön helg <3
    kram fia

    SvaraRadera
  7. Vilket mysigt växthus! har idag burit ut mina blommor till växthuset, de sträckte på sig av välbehag! Ha en fin helg! Kram Iréne

    SvaraRadera
  8. Helt underbart med allt donade ute nu tycker jag.

    Tänkte även be om hjälp. Hjälp oss vinna en resa till Legoland för mig och min dotter. Vi behöver alla röster vi kan få för att hålla oss kvar på listan och tävlingen avslutas vid midnatt idag 16/5. Vore verkligen snällt om du ville hjälpa oss. Vi behöver vara en av de 10 första för att vinna. Vill du hjälpa oss röstar du på Lottizdays Fotograferande fyrabarnsmamma här: http://bloggbussen.bloggportalen.se/top-list
    genom att klicka på +1 till höger om mitt namn.
    Jag hoppas du vill hjälpa mig. Har även skrivit ett inlägg i bloggen om du vill läsa där först. http://lottizdays.blogg.se/2013/may/hjalp-snallaen-sista-gang-baraidag-avslutas-tavlingen.html
    Dela också gärna med vänner för att hjälpa oss ännu mer.
    Tack på förhand.

    SvaraRadera
  9. Om jag ens hade ett litet växthus skulle jag vara nöjd! Blir säkert fint när du fixar i ordning! Ha en fin kväll!
    KRAM Camilla

    SvaraRadera
  10. Kul att det börjar komma upp ett och annat. Växthuset ser verkligen mysigt ut!
    Kram Anki

    SvaraRadera
  11. Jätte mysigt växthus du har! visst är det kul att se nu när det börjar växa lite här och där:)
    ha en fin helg och hoppas du hinner njuta av sol och värme
    Kramar Jennie

    SvaraRadera
  12. Härligt att allt börjar att växa.
    Ja hihi i ett litet utrymme kan man också samla på sig.
    Ha en riktig skön helg.
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  13. Spännande när det börjar gro jag tycker det är lika roligt varje gång jag sått något. Hos oss verkar tyvärr vintern har tagit en del av blommorna, men det finns en del kvar också som tur är. Gillar den här tiden när man kan gå runt i trädgården och se att det växer för varje dag som går.
    Önskar dig en solig pingsthelg!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  14. Härligt att se när det börjar gro lite här och var :)
    I helgen blir det att fixa i grönsakslandet.

    Önskar dig en härlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  15. Wow...!! Vilket fint växthus! Med tegelvägg och allt! Jag skulle ge mycket för att ha ett sånt fint. Lycka till med att inreda det nu. Kanske det går att sätta i ett litet fönster som du kan öppna? Jag håller ju oxå på för fullt nu att få till det i mitt. Var iväg till en loppis idag för att se om jag kunde hitta nåt passande, men det var dåligt med det denna gången.
    Ha en härlig helg och må så gott!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  16. Kikar in för att önska dig en fin Pingst helg ♥ hoppas på väder :)kram kram Jessica

    SvaraRadera
  17. Visst är det härligt ute nu så det gäller att passa på och njuta!!!
    Må så gott i vårsolen!!! Kram Maria

    SvaraRadera
  18. Vilka underbara sommarbilder :)
    Det ser faktiskt ut som om det är sommar hos dig redan :)
    Ha en fin pingst!
    Kram kram
    Jessica

    SvaraRadera
  19. Va mysigt det ser ut å jag älskar gammalt...:))

    Kraaaaam fina vännen!!

    SvaraRadera
  20. Härligt när det grönskar och gror.
    Ha en skön helg!
    Kram Katha

    SvaraRadera
  21. Jamen vad fint när allt börjar grönska!!! Jättefina bilder från ditt växthus!!!!

    Kraaaaaaam aka

    SvaraRadera
  22. Så härligt med ett växthus!
    Det är en sån sak jag önskar mig=))
    Avkopplande att hålla på med plantering.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  23. Ser mysigt ut, men fönster kanske hade varit en idé? Jag har bara fönster i mitt uterum, det är inglasat och ska göras vid idag, har jag tänkt. Men faktiskt är det för varmt också när solen står som högst. Ha en skön helg Kram

    SvaraRadera
  24. Åh visst är det härligt Rosa att äntligen få börja greja med växter o växthus..ser mysigt ut tycker jag:) Trevlig pingst på dej! Kram Gunilla

    SvaraRadera
  25. Så lyxigt med växthus och visst är det något speciellt när det börjar spira och gro i krukor och pallkragar. :)

    Önskar dig en fin helg!
    Kramen
    Ina

    SvaraRadera
  26. Härligt med eget växthus, det är underbart när allt börjar spira och gro ute.
    Önskar dig en trevlig helg
    Kramar
    Lena

    SvaraRadera
  27. Hello där!
    Visst är det kul att se när det något börjar gro och växa som man satt. Trevligt med växthus!
    Det är så härligt, underbart för nu har den även kommit till oss, den vi längtat efter så, försommaren. I går var det en helt underbar dag och jag njöt av att få pyssla i min trädgård och sitta ute i trädgårdssoffan på kvällen utan att frysa.
    Underbara somriga bilder från dig!
    Ha nu en fin söndag, tyvärr har solen gömt sig bakom en massa moln idag men vi får se om solen eller molnen vinner dragkampen!
    Allt gott till dig!
    Kram Raina

    SvaraRadera
  28. Tänk att det blev något av kottarna!
    Ja, visst är det konstigt att det kan samlas så mycket i ett växthus. Jag har också en del att ta hand om.

    Ha en skön Pingstdag!
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  29. Ja, hjälp så det växer nu!Mina tomatplantor jag sådde är nu riktigt rejäla och fina! Snart får de komma ut i nya växthuset, men vi är inte riktigt färdiga än. Har slitit som djur i helgen. Dörr kvar, golv kvar.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  30. Kram o tack för titten! Jag haft en fin pingst,konfirmation i dag:) Så nu blir det nog sängen snart för trött är jag nu..Natti natti Rosa Gunilla

    SvaraRadera
  31. På önskelistan, ett växthus. Måste vara lycka.
    Ha en skön kväll
    Kram
    AC

    SvaraRadera