Välkommen hit

Här finns många saker fyndade på loppis o omgjorda av mig.

Gillar gamla ting men även lite nya får komma hem till mig





onsdag 8 augusti 2012

Skafferititt

Dagen började så bra med solsken ..tills fram på fm då kom regnet igen....passade på att baka lite skorpor och samtidigt rensa lite i mitt skafferi ..en liten titt in i det här.
Har plockat lite lavendelblommor och ska prova att göra lavendelsocker..verkar inte vara så svårt.
Ett litet loppisfynd kommer här också ..eller två
De här hittade jag på vägen hem ..bara en 8 km från mig stod helt plötligt en skylt  "LOPPIS"
och det är klart att man svänger in då.
Korgen ..en perfekt svampkorg och kakformen tänkte jag sätta blockljus i till hösten 
20:- för hela kalaset.
Ni kommer ihåg lådan jag  köpte på Ullared.....den hamnade här :

Ha en bra dag 

Kram


13 kommentarer:

  1. Va fint o mysigt du har i ditt skafferi ! Önskar mej ett sånt också :-)
    Ha en bra dag i regnet ;-)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Så kjempe koselig du har det i ditt Skafferi:)
    Også nok en gang har du dumpet bort i loppis og fått med deg herlige ting hjem:)

    Fortsatt herlig dag

    Klem Merete

    SvaraRadera
  3. Det är så fint med riktiga skafferier. Ordning och reda ser jag :o)
    Den där gamla bakformen kommer att bli jättefin med ljus i.
    Ha en fin fortsättning på veckan.
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  4. Vilka fynd!
    Och va fint du har det i skafferiet!
    Skulle verkligen behöva röja i mitt.... man kan nog både hitta det ena och det andra....
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  5. Så klart att man inte kan åka förbi en loppisskylt, man KAN ju tänkas göra ett eller flera fynd;)
    Jag skulle också vilja ha ett riktigt skafferi, men det stannar nog vid en dröm!
    Kram♥

    SvaraRadera
  6. Hej, det är mitt första besök hos dig och vilken jätte trevlig blogg du har, gillar verkligen dina loppisrundor. Hit återkommer jag gärna så jag ansluter mig som följare.
    Fina bilder du visar.
    Ha en fortsatt fin dag och välkommen att titta in hos mig.
    Lotta

    SvaraRadera
  7. Så herlig å bare komme over en loppis da man er ute å kjører :) Da må man bare svinge innom :) Og så herlige korg og kakeform du fant deg :) Koselig med lys i kakeformen - takk for tipset :)

    Ha en herlig dag, vennen :)
    Klemmer Lisa :)

    SvaraRadera
  8. Hej Rosa,

    Tack för receptet på saften :) Vad fint du har i ditt skafferi. Jag har också ett men där står saker och trängs från golv till tak. Någon dag ska jag göra slag i saken och sätta in de där extra hyllplanen vi pratat om. Jag åker förbi såna där loppis-skyltar då o då men "hinner" aldrig stanna, fast jag tänker att jag ska göra det "nästa gång" - vem vet vilka fynd som väntar på en, eller hur? :)

    Ha en skön kväll - kram Sanna

    SvaraRadera
  9. Så härligt med ljuvliga loppisfynd;) visst har det regnat, allt för mycket här tyvärr, så mycket så att lite letade sig in i garaget, ingen fara förutom att garagedörren blev något uppblött;) Hoppas vi slipper mer regn nu på ett tag och att solen som de lovade till helgen verkligen kommer;)

    Önskar dig en ljuvlig kväll och fortsättning på veckan

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga loppisfynd du gjort,jag har inte varit på så många i år...Men hittat massor här hemma i uthuset..Efter våran rensning nu i sommar så dök det upp en massa härliga gamla saker...Häääärligt,ibland finns det närmare än man tror...haha...

    KRAAAM vännen å ha en ljuvlig dag!!

    SvaraRadera
  11. Så fint du har i ditt skafferi! Tänk, att ha ett sådant!!!

    Vilka fina loppisfynd du har gjort och så extra kul när det verkligen är billig! Användbara saker dessutom!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  12. Vilket härligt skafferi! Tänk om man hade plats för ett sånt....
    Din fina kakform blir ju perfekt till höstens ljus:)
    Kram

    SvaraRadera
  13. Åh skafferi....nostalgi för mej. Mamma hade ett stort sånt...OM jag hade plats ändå:))...Du verkar inte lat..hihi...du bakar ju skorpor !! Kraam Gunilla

    SvaraRadera