Välkommen hit

Här finns många saker fyndade på loppis o omgjorda av mig.

Gillar gamla ting men även lite nya får komma hem till mig





tisdag 7 augusti 2012

Måndagstripp och skörderesultat

Hejsan nu är det några dagar sen jag  var här och skrev nåt...men helgen har gått i ett rasande tempo  med olika evenemang...fest på Lördagen...ett besök på Vikbolandet bla hos Violas romantiska ting .
Sen var det bärblockning av svarta vinbär. Gjorde några burkar svartavinbärsgele.
Måndagen var vi på en lite tripp med minsta barnbarnet...vi åkte till ett bil och båtmuseeum ...det tyckte han var jättekul ...det var mängder av små bilar från 1900-talet och fram tills nu...man fick tyvärr inte fotografera där ...var synd...sen blev det fika och glass också förstås.
Jag gjorde ju Ernst vinbärsbladsdricka....här är resultatet:


och till sist svarta vinbären  .Kan tilläggas att drickan blev jättegod.
Måste ju berätta att jag har vunnit ett jättefint pris hos Irenes hus
Visar er det senare.

Ha en bra dag 
Kram

19 kommentarer:

  1. Bil och båt museum måste vara toppen för en kille i den åldern. Augusti är en riktig skördemånad. Önskar att jag fick mer vinbär på mina buskar, tre klasar blir det inte mycket gele´ av. Blir säkert bättre nästa år när de fått växa till sig.

    Ha en fin dag

    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Så gott! svarta vinbär är inte fy skam på flaska och i burk!:)
    Våran buske är alldeles ny så det bli inte mer än en näve full av skörden i år, hoppas den växer till sig till nästa:)
    Kram Marianne

    SvaraRadera
  3. Hej min bloggarvän! Det var mycket du har gjort i helgen. Själv har jag slappat förutom konserten med Tomas Ledin som jag var på i lördags. Han är mysig han, för att vara 60 år!
    Å jag gillar hans musik också förstås.
    Ha det gott!
    Kraaam

    SvaraRadera
  4. Hej
    Du må skicka mig din adress så jag kan skicka din vinst!
    irenesletteberg@gmail.com
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så mycket du har hunnit med! Och den där drickan kanske man skulle prova...
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  6. Hej Rosa! oj oj vad det har hänt mycke hos dig ;) så gott med både sylt o saft ;) nu regnar det IGEN!! passar på att kika runt här..kram Jessica

    SvaraRadera
  7. Hej Rosa,

    Oj, går det göra saft på bladen också. Det måste vi prova någon gång. Vilka trevliga utflykter ni gjort. Bra val ni gjorde över Skänninge marken tycker jag. Vart ligger bil- och båtmuséet?

    Ha en fin dag!
    Sanna

    SvaraRadera
  8. Vilka mysiga utflykter ni har gjort. Javisst är burkarna fina . Håller på & budar på en fyrkantig burk ochså ;) Ha en fin kväll.Kram

    SvaraRadera
  9. Jättehärlig utflykt!!! Ernst gör ju bara bra grejer (han är en stooooooooor favorit hos mig) så jag gissar att vinbärsbladsdrickat blev supergott:)))

    Kraaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  10. Låter som en toppenhelg i mina öron, ha en fin vecka, kram

    SvaraRadera
  11. Oj oj vad det händer grejor på denna blogg. Går du helt på hög varv. Du hinner ju hur mycke som helst. Jag har inte gjort ett skvatt på 4 veckorbara myst omkring. Lite sugen på Ernst saft. Kanske skulle testa det.
    Ha en fin kväll.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  12. Så herlig helg du har hatt:) masse flotte opplevelser:)
    Ha en god kveld

    Klem Merete

    SvaraRadera
  13. Härligt att sylta och safta...
    Och mysigt att ha barnbarn att få vara med♥
    Kram Annika

    SvaraRadera
  14. Tack för kommentaren i min blogg.
    Nu har jag varit inne och kikat i din fina blogg och jag kommer igen.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  15. Roligt att höra att Ernst dricka var god,Är sugen på att testa
    Ha en fortsatt skön vecka

    SvaraRadera
  16. Så härligt att fylla förråden med diverse läckerheter att kunna plocka fram till vintern... Väntar på att min svarta vinbär skall bli redo för saftning.

    Ha det gott!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  17. Vad duktig du är Rosa. Grattis till vinsten också. Blir spännande att se vad det är.
    Ha en fin dag
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  18. O vad härligt att kunna laga något av naturens bär och andra goheter.
    Jag blir nyfiken på vad du har vunnit.
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  19. Hej

    Vilken jättefin blogg. Äntligen har jag hittat dit. Inser nu att du skulle fyndat i mina grejer som hamnade på återvinningen. Platsbrist var egentligen enda orsaken, men sånt är livet. Det var kul att träffa er i helgen. Jag får väl hålla ögonen öppna efter loppisfynd till dig.
    Kram Siv

    SvaraRadera