Välkommen hit

Här finns många saker fyndade på loppis o omgjorda av mig.

Gillar gamla ting men även lite nya får komma hem till mig





lördag 8 november 2014

Pyssel

Hej Lördag ....vad veckorna springer iväg .
Och vilket snöoväder vi fick här häromdagen ...men man tog sig till jobbet trots allt har ju fortfarande sommardäcken på ...men när man skulle hem sen så hade det ju smält så det gick bra.
Ska få dom ditsatta den 17:e ...har dom på en bilverkstad och ska lämna bilen för service och påsättning av vinterdäck då så vi får hoppas det håller sig tills dess...det är inte så lätt att få dom ditsatta innan ..de är ju ganska fullbokade. Här i Östergötland hade det varit ca 80 avåkningar under dagen..Har målat lite i veckan också
Några små burkar ....håller på med en till...målat med  annie chalk paint
grafite och darkvax på den vänstra och french beige och dark vax på den högra
Lite pyssel ...lådan spetsen ligger i är en telåda som jag gjort om lite
Så har jag gjort ett besök hos frissan igen ...det var behövligt ..ser ganska ljust ut på bilden ser jag
är lite mörkare i verkligheten.
 
Ha en trevlig helg
Kram
 
 


 


10 kommentarer:

  1. Vilken fin spetslåda och fin i håret är du också! :-)

    Trevlig helg!
    Kramen ~ Ina

    SvaraRadera
  2. Så vackert och mysigt det blir med lite färg och en hel del fantasi. Är det en speciell färg du använder???
    Blir ju så sugen på att fixa lite jag med .
    kram .

    SvaraRadera
  3. Tack för idéen med ljusstaken på rakspegeln. Satte nyss upp en sådan spegel på toan i källaren. Är så sugen på att testa chalk paint grafite och min vita är slut. Burkarna och lådan med spetsar är superfina.

    SvaraRadera
  4. Ååhhh vad fina burkar! Din spetslåda skulle jag gärna vilja ha! Fin du blev i håret. Jag var och klippte mig i förrgår och då blev jag erbjuden att vara färgmodell den 27/11 så det ser jag fram emot.
    Kram Anki

    SvaraRadera
  5. Så mycket fin spets du har ;)...och vilken ordning!
    Trevlig helg!
    Kram bia

    SvaraRadera
  6. Så fina dina burkar blev! Färgen verkar spännande. Har hört mycket bra om den.
    Kul att höra att din katt gjorde på samma sätt som vår.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  7. Åh! Vilken underbart inspirerande thélåda! Hoppas du har den uppfälld så man kan se alla vackra saker i den!
    Ha en fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Så fin din spetslåda är. Har en liknande spetslåda jag med. En te låda som jag också fyllt med spetsar.Kul att vi har haft samma ide :-) Det är ju så fint att ha sina spetsar liggande framme .
    Chalk Paint färg det är något jag gärna skulle vilja prova.

    Fin blev du i håret!

    Ha en fin helg
    Kram
    Heléne

    SvaraRadera
  9. Härligt att bli fräsch i håret! Jag skulle verkligen behöva göra ett besök hos frissan... Fina ting, så pysslig du är! Vad många vackra spetsar, en riktig guldgruva.

    Många helgkramizar aka

    SvaraRadera
  10. Vilket finfint pyssel och vilken härlig spetslåda..

    Kram Maidi

    SvaraRadera