Välkommen hit

Här finns många saker fyndade på loppis o omgjorda av mig.

Gillar gamla ting men även lite nya får komma hem till mig





lördag 16 augusti 2014

Gammalt porslin och burkar


Visst är det väl fint med gammalt porslin i alla former...lite är arvegods och lite har jag hittat på loppis
lite miniflaskor i en trälåda ...man kan kanske ha snaps eller kryddor eller nåt i dem
Gillar ju också burkar som ni nog har sett förut
Har varit på fotbollscup idag och tittat på Noel vårat barnbarn när han spelade..
Innan vi åkte dit så öppnade sig himlen här och åskan mullrade också men det blev bra väder när vi kom till stan där han spelade match. De spelade tre matcher och vann den sista.
Sen åkte vi en sväng och handlade lite och när vi kom hem var vi en aning hungriga så det blev lite middag lagad också
Fläskotlett och sötpotatis med sås...det var gottHär istan är det nåt som heter Augustifest denna vecka ..med marknad fred - lö och en massa jippon och uppträdanden på stan ...vi håller oss hemma iår ...förr när detta började så hette det karneval och då var det barnkarneval på dagen och vuxenkarneval på kvällen då var vi alltid med ....sen har det blivit nåt helt annat av detta ...
skönare att slappa framför tv:n och äta lite glass och imorgon är det dags för Tindra igen att spela match så då tar vi en sväng dit
 
Hej då från lilla mig
 
Ha en bra Helg alla vänner
Kram
 
 
 
 
 
 

 
 

13 kommentarer:

  1. Hej Rosa!
    Så mycket fint du visar...älskar gammalt porslin. Just nu sitter jag och tittar på Medeltidsveckan på Gotland...intressant tycker jag...snart ska jag gå till stranden och kolla ungdomarna som har en Hippie fest...dom undrade om jag skulle komma och kolla, hihi....klart jag gör, som inte känner mej äldre än 30, haha...kanske kommer det bilder därifrån om det inte hinner bli för mörkt innan jag kommer dit (mannen måste nämligen skjutsa mej, det är en liten bit bort )..
    Kramis bia

    SvaraRadera
  2. Japp! älskar både gammalt porslin och burkar!!! =)
    Kramis, ha en fin helg...
    Sofia

    SvaraRadera
  3. Gammalt porslin och glas är så fint! Gillar!
    Det måste vara roligt att följa barnbarnen på deras aktiviteter.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Gillar också gammalt porslin.
    Ät det dessutom krackelerat då blir jag lycklig=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Det är så fint med gammalt porslin :-)
    Ha en fin dag!
    Kram
    Heléne

    SvaraRadera
  6. Jag älskar också gammalt porslin. Lätt att hitta. Finns ju mycket att fynda överallt tycker jag. Ha en skön söndag. Härnere regnar det. Kram

    SvaraRadera
  7. Halloj Rosa! här har vi bara regn i dag :( sommaren tog tvärslut!! fint porslin o gamla plåt burkar,men bilden på dig var "Snyggast" :) ha en fin vecka kramiz Jessica

    SvaraRadera
  8. Så fina bilder och fint porslin du visar. Blir så härlig atmosfär av alla gamla saker, man får aldrig nog av det.
    Ha en härlig vecka.
    Kram RosMarie

    SvaraRadera
  9. Visst är det något speciell med gammalt porslin och burkar kan man verkligen inte få för många av;)

    Fin vecka till dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  10. Du har så många fina saker, förstår att du gillar porslinet och alla de vackra burkarna. Och den lilla backen med småflaskorna är verkligen fantastiskt fin!
    Önskar dig en solig dag!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  11. Här har du en till som gillar gammalt porslin! Jag hittade en del när jag plockade ur mina föräldrars hus, sedan har jag fyndat en hel del på loppis. I helgen hade vi fest här och då kom en hel del av det gamla porslinet till användning, jättekul och charmigt att duka med :)

    Många kramar aka

    SvaraRadera
  12. Ja, visst är det fint och härligt med gammalt porslin! Brukar alltid leta efter udda assietter och har en hel samling som jag använder i vardagsbruk.
    Kram Anna

    SvaraRadera