Välkommen hit

Här finns många saker fyndade på loppis o omgjorda av mig.

Gillar gamla ting men även lite nya får komma hem till mig





söndag 19 augusti 2012

Skåpsrivning

Nu är snart denna helg slut och  varmt och skönt har det varit.
Det blev inte någon Augustifest för oss i Lördags . Vi var och handlade ..besökte några loppisar..fynden ser ni här . Hittade en tvålkopp , några gamla flaskor...tänkte jag skulle få ihop tilll en helback så småningom och efter det var vi trötta och hungriga så vi åkte hem istället. Efter vi hade ätit fick jag energin tillbaka.
Jag har tänkt ett tag på att ta ner skåpet över bänken i matrummet...så när vi satt o åt så gick fundeeringarna fram o tillbaka ...hur skulle jag göra .
Resultatet:

Det åkte ner som ni ser...fick ju måla eftersom jag varit lat och målat runt skåpet förut... kan ni tänka er att jag har haft denna blåa färg i hela rummet en gång  i tiden
Har tänkt att jag skulle ha en hylla över istället ..vad tror ni om det?
Så här såg det ut på bordet ..tur vi åt innan

Ha en bra Söndagkväll

Kram


24 kommentarer:

  1. Visst är det konstigt det där att man alltid måste göra lite kaos när man ska fixa något nytt;)Hihi.. Men fint blir det ju tillslut! Blir nog kanon med en hylla där tror jag:) Ha en fin vecka goa du <3 Kramis

    SvaraRadera
  2. Jaa, en hylla blir nog kanon!
    Så många konstiga färger som målats.....
    Må väl
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  3. Det kommer att bli fint med en hylla ovanför byrån! Jag har en likadan tvålkopp i emalj :)
    Ha det så bra!
    kram Tini

    SvaraRadera
  4. Fina fynd du gjort! Blir nog jättesnyggt med en hylla ovanför skåpet!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Nok en gang har du gjort gode funn:)
    Den skjenk kommer til å bli flott med hylle over:)
    Sov godt

    Klem Merete

    SvaraRadera
  6. Hei vennen :)

    Så fine skatter du har funnet deg :) Herlig med loppis :)

    Og så moro med litt forandring på kjøkkenet :) Det kommer til å bli kjempefint med ei hylle der :)

    Ha ei fin ny uke, fine vennen :)
    Klemmer og koser Lisa :)

    SvaraRadera
  7. En hylla över skåpet blir nog riktigt snyggt...;)))Kul att göra om lite..lr hur...;))

    KRAAAAM vännen och ha en härlig dag!!

    SvaraRadera
  8. Härliga loppisfynd du gjort och visst är det härligt när man får de där rycken. Fint blev det och tror det kommer bli super men hyllor över bänken.

    Önskar dig en härlig ljuvlig start på veckan
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  9. Fina saker du hittat. Missade tyvärr Augustifesten men denna vecka är det ju Stadsfest här i Linköping :) så det kommer nog bli bakluckeloppis både på onsdag & lördag är jag rädd för. Både jag & sambon är loppistokiga.
    Ha en fin dag. Kram Titti

    SvaraRadera
  10. En hylla el tallrikshylla blir nog fint,alltid kul att göra om!!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  11. Men oj vad mycket grejer du har köpt. Som sagt...det var nog tur att ni åt först...
    Kram Bia

    SvaraRadera
  12. Måla runt skåpet, hihi...jo det har hänt här med nån gång!
    Kommer att bli fint med en hylla där tror jag, å fina möbler du har!

    Ha en fin dag!
    KRAM!

    SvaraRadera
  13. Tror att det blir kanonfint med en hylla ovanför.

    Ha en skön vecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  14. Hej Rosa,
    Finfina loppisfynd!

    Det blir nog super med en hylla där på väggen istället:)

    Ha en trevlig vecka,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  15. Visst är det härligt när idéerna liksom gror fram och sen tar man itu med dem..
    En hylla blir säkert jättebra..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  16. Ja tänk vilket smak man hade innan och färgsättningen likadant, hihi, jag har haft rosa och orange i mitt hus.
    Skulle nu aldrig har för mig att ta de färgerna i huset.
    Tack gulliga du för de värmande ord du skickade till mig, de värmde ska du veta!
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  17. Blir nog toppenbra med en hylla, så vi ser dina vackra saker
    KRAM
    Eva

    SvaraRadera
  18. Blått är flott men... nja... det ljusa är finare ;)

    SvaraRadera
  19. Blev så fint såå!! Ja tänk vilka färger man haft under 90-talet speciellt!! hihi..

    Kram kram Sanne

    SvaraRadera
  20. Blev ju superbra! Haha känner igen det där med att man ibland slarvar och inte tar ner allt utan målar runt;)


    Kram Susanne

    SvaraRadera
  21. Så fint!
    Ja, visst hade man lite väl skarpa färger ett tag, å vips är det väl dax igen!;)
    Kram

    SvaraRadera
  22. Blir nog snyggt med en hylla istället..är i vattenhålet och här vräker det ned..så det blir att åka hem och måla hyllor istället, ha en bra dag, kram

    SvaraRadera
  23. Göör fint! Tänk vad vit färg är bra..Blir fint med en hylla där..luftigt o snyggt! Tur man får lite ideer i bland du...hahaha.Kram Gunilla

    SvaraRadera
  24. Oj vilken energi du fick! Snyggt blev det å tror att en hylla skulle bli jättefint över! Hihi det var en väldig blå färg det där!! Tur att man ändrar sig emellanåt! Kram Iréne

    SvaraRadera