Välkommen hit

Här finns många saker fyndade på loppis o omgjorda av mig.

Gillar gamla ting men även lite nya får komma hem till mig





tisdag 10 april 2012

Gammalt blir nytt igen

Hittade ett större uppläggningsfat i gömmorna så jag bytte ut silver fatet nu till våren ,blir ju nytt fast det har funnits här hemma i flera år. Vi har nog använt det som fat en gång i tiden . Men allt är återanvändbart till olika ting eller hur visst är det så? Det mesta på är loppat utom skålen som står i mitten...den kommer från min Mormor. Är i jättetunt glas .Strutarna är egengjorda.
Regn och blåst har vi här idag.
Ska strax fixa till mig och åka och jobba  men man måste ju kika in hos er lite också ,det är bara det att "jag ska bara kolla lite " blir så fort till en timma och mycket mer ibland. Men kul och inspirerande är det ialla fall.
Man får ju så mycket tips och ideer och framförallt så varma och rara kommentarer från er.

Ha en bra dag

10 kommentarer:

  1. Halloj!!!
    Det där med "ska bara kolla lite" känner man ju igen.... MEN, det är ju sååååå roligt!
    Mysigt litet arrangemang du gjort... ja, ibland har man de snyggaste sakerna hemma redan....
    Ha det gott!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Himla så fint fat ...
    Och ett fint arrangemang !
    Kram Karina

    SvaraRadera
  3. Vad fint fatet blev med lite små mysiga ting!
    Gillar din Loppade kruka i inlägget innan oxå blev kanonfint med små enkla medel!
    Ha en fin regnig måndagkväll!
    KRAMIS

    SvaraRadera
  4. Hei!
    Så utrolig flott fatet ble:) du har så masse flotte nips og er kjempe flink til å bruke de riktig:)
    Tusen takk for kjempe koselig kommentar du legger igjen til meg:)
    Fortsatt god kveld!

    Klem Merete

    SvaraRadera
  5. Så mycket fina saker du samlat på ditt fat! Och jag känner igen det där med att timmarna bara försvinner när man tittar runt bland bloggarna.. =) Så roligt att du vill vara med i min lilla utlottning och tack så väldigt mycket för raderna hos mig =) Önskar dig en fin fortsättning på kvällen! Kram Petra

    SvaraRadera
  6. Hejsan
    Fint fat du hittat i gömmorna ;)passar bra nu till våren.
    Så fina strutar du gjort ,va duktig du är.
    Ha en fin kväll.
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  7. Hej Rosa,
    Vad bra att hitta fina saker i sina gömmor:)

    Ha en trevlig onsdag,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  8. Heisann!
    Mye fint på fatet ditt :)
    Gammelt og nytt er en herlig miks!
    Ha en fin uke!
    Klem Mirjam

    SvaraRadera
  9. Vilka fina saker du hittat på loppis!! :)

    /helena

    SvaraRadera
  10. Fina saker du har hittat å fint stileben det blev :)

    Linda

    SvaraRadera