Välkommen hit

Här finns många saker fyndade på loppis o omgjorda av mig.

Gillar gamla ting men även lite nya får komma hem till mig





torsdag 1 mars 2012

Spadtag

 Nu  när våren börjar komma så behöver man nog ta ettoch annat spadtag i trädgården.
Den här spaden har min Morfar gjort för att gräva diken med .

Vägen som går bort mot skogen .....på den vägen har det ridits mycket just på våren när den är mjuk.
Vi hade egna hästar då döttrarna bodde hemma . Ibland kan man sakna den tiden ...man har ju aldrig varit så mycket i skogen som då...både tillfots o till häst. Och motion fick man av mockningen också.
Nu gör man inte så mycket ....kanske går man en promenad eller nåt.


                                                          Ha en bra dag i solen

3 kommentarer:

  1. Så fin blogg du har. :))
    Klem fra Mette

    SvaraRadera
  2. Hallo !
    Ja, jag vill oxå ut och sätta spaden i jorden och göra fint. Men får väl hejda oss ett tag till.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Ja man blir sugen att ta spaden och ta sig en sväng i trädgården men jag får hålla mig.
    Jag skickar dig en famn full av solstrålar.
    Ha en skön helg.
    Kram Gerda

    SvaraRadera