Välkommen hit

Här finns många saker fyndade på loppis o omgjorda av mig.

Gillar gamla ting men även lite nya får komma hem till mig





söndag 20 december 2015

Bara några dagar kvar

Till julafton ..vad tiden går.Skulle ba
ra önska att det kunde komma lite snö för ute är det ingen särskild julkänsla inte så man får göra så gott det går inne,Försökte mig på att göra en Ernststjärna  ,den får väl duga. Har inte så mycket julpynt i år utan mera naturnära ting också
Som denna hemmagjorda julgrupp utav sånt som fanns hemma förutom hyacinterna då
och den lille julgranen med hemmagjorda kulor som barnbarnen har gjort
och lite grankvistar här och där
Gjorde en krans utav en gammal rostig ring som jag hittat ute
Lite julpynt ute också i dagsljus och i mörker
Har målat om ett bord också .blev mycket bättre och ljusfatet som står på bordet dekorerat med lite mossa bara , behövs ju inte så mycket.
Har också varit och fikat med dessa tjejer Tindra och Tuva och bakat bullar och jullimpor
En sista bild då för denna gång 
Ha en fin JUL
Kram












5 kommentarer:

  1. Det är så fint med det naturliga pyntet! Här är en till som skippar tomtar och allt sånt, har bara ljus och slingor, granar och tallkvistar. Det känns så bra.
    Så fint ditt bord blev! Det är precis ett sådant jag letar efter på second hand för att måla och ha som soffbord. Det vi har nu är så stort.
    Önskar dig en GOD JUL!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Så fint du gjort !
    Lite tidigt, men jag önskar också dej en God Jul !!
    Kram bia

    SvaraRadera
  3. Så fint du gjort !
    Lite tidigt, men jag önskar också dej en God Jul !!
    Kram bia

    SvaraRadera
  4. Åh såå mysigt du gjort! Ja hoppas verkligen det kommer snö!! GOD JUL på dig Rosa,är du ledig över jul nu tro? Kraam Gunilla

    SvaraRadera
  5. Så fint du har det, kransen du har gjort av den rostiga ringen är bara såååå fin :-)))). Kram Lena

    SvaraRadera