Välkommen hit

Här finns många saker fyndade på loppis o omgjorda av mig.

Gillar gamla ting men även lite nya får komma hem till mig





onsdag 6 november 2013

Gamla böcker......

...tycker jag är så fint att lägga lite här och där . Den översta boken till vänster kommer från min Farfars barndom....Boken är daterad 1867 och heter "Ett äventyr i Kisa", glasögonen  är loppisfyndet för 30:- jag skrev om i ett annat inlägg.
Idag är ingen kul dag.....jag ska på Datortomografi av magen imorgon , så då kan ni ju gissa vad jag håller på med .. Så hungrig jag är då., fick bara äta en macka imorse till frukost ,sen får jag vänta tills imorgon ... tog första laxeringsmedlet kl 13:00  och har redan sprungit ett antal gånger .nästa omgång blir kl 19:00, lever nu på att dricka kaffe ,vatten  bla ,buljong får man dricka också och saft ...men jag vill  ha mat ..tänk att man blir så hungrig när man inte får äta. Så imorgon efter undersökningen ska jag unna mig en kaffe och macka på lasarettet innan jag åker därifrån.Nog om detta ..nu till något roligare ...jag har bytt hårfärg..ni som följer mig på IG har ju sett ,men kär kommer en bild:
Det blev lite mörkare

Ha en bra kväll
kram 


29 kommentarer:

  1. Jag gillar också gamla böcker....har köpt några på loppisar ;)...har dom lite här o där.....tycker färgen på håret blev coolt ;)))..........hoppas det går bra på sjukhuset!
    kram bia

    SvaraRadera
  2. Åhh det är så jobbigt att inte få äta. Man är ju aldrig så hungrig som just då.
    Lycka till i morgon.
    Nya färgen klär dig verkligen. Snyggt!

    Ha en fin kväll (utan mat)

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  3. Det är vedervärdigt att svälta! Men jag hoppas allt går bra och att det är bra med dig!
    Snygg hårfärg och det är roligt att förnya sig lite!
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Inte kul med att inte få äta! Hoppas allt går bra i morgon och du får verkligen unna dej en STOR macka efteråt. Snygg hårfärg! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  5. Hej kära vän.

    Jag älskar också gamla böcker, de är underbar i inredningen :)
    Låter inget kul med magen men hoppas allt går bra.
    jag ska faktiskt till frissan imorgon och det ska bli så skönt att bli ompysslad ett tag :)
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  6. Fina stilleben du gjort med de gamla böckerna :)
    Lycka till i morgon!
    kram Tini

    SvaraRadera
  7. Hej. Här kan jag få lite tips ser jag. Ska kolla in här lite oftare och kika lite bakåt. Lycka till i morrn.
    Hej svejs.

    SvaraRadera
  8. Så fint det ser ut, ditt hår!
    Men åh, vilken dryg undersökning. Jag håller tummar och tår att det går jättebäst för dig i morgon!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Åh va jobbigt med sån undersökning,ja kanske värst dagen innan med all fasta.Håller med aldrig är man väl hungrigare då än annars..Lycka till vännen ♥ Fin i håret är du också! Kram Gunilla

    SvaraRadera
  10. Ja gamla böcker är verkligen mysiga, har de också hemma i olika travor:)
    O vad jobbigt att du ska på undersökning och du inte får äta något.
    Hoppas du står ut och att allt går bra i morgon.
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  11. Gamla böcker är så spännande, finns alltid en historia bakom dom.
    Stackars dig, lycka till
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  12. Men fy vad trist med massingen. Hoppas att det inte är av ondo så att säga. I morgon efter läkarbesöket så ska du unna dig nåt riktigt gott tycker jag. :)

    Tänker på dig!

    Kramisar
    Ina

    SvaraRadera
  13. Lycka till i morgon å ta en jättemacka när det hela är avklarat.
    Hårfärgen är JÄTTESNYGG
    Kram / Eva

    SvaraRadera
  14. Hej Rosa! hoppas du står ut tills du får äta i morgon :) inte roligt med fasta o laxermedel..men nödvändigt ont i bland <3 kram kram Jessica

    SvaraRadera
  15. Hoppas det går bra nu med undersökningen! jo det där med att vara hungrig, ja det vet jag allt om... hihi. Tycker nog att du ska äta dina två mackor om dagen. Kanske du kan byta dom till hårt bröd? Prova Ikeas hårda (svart förpackning) och två såna är lika med en mjuk macka...Den där vikten är nog den som din kropp vill ha, det är den man brukar stanna på. Låter ur-bra, tycker jag. Lycka till ännu en gång!
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  16. Nej men usch, det där lät inget roligt alls, hoppas ändå undersökningen går bra!!
    Jättefint med böckerna, ser nu att jag också borde ta fram mina och göra något fint!
    Javisst, blev tjusigt, skönt med lite ny färg!
    Ha det fint, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  17. så fina böcker. Hoppas att undersökningen gick bra.

    SvaraRadera
  18. Gamle bøker er så utrolig dekorative og disse var kjempe fine:)
    Så flott farge på håret:)
    Ønsker deg en herlig helg
    Klem Merete

    SvaraRadera
  19. Hoppas att allt gick bra idag!

    Det är fint med gamla böcker.
    Jag har alla biblar efter gammelmormor och gammelmorfars föräldrar.
    Tycker det är ett fint minne.
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  20. Hoppas det har gått bra med magen. Smörgåsen var säkert det godaste du ätit på länge, hihi. Jättesnygg i håret!
    Kram Anki

    SvaraRadera
  21. Hoppas MR gick bra? Visst är det fint med gamla böcker :) Och håret såg jättesnygg ut!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  22. Vad fina gamla böcker du har... extra kul att ha någon som man ärvt.
    Ursch.. vad jobbigt hoppas allt gick bra! Gissar att fikat på sjukhuset blev extra gott :)

    Snygg färgen blev.. kul med något nytt!

    Önskar dig en fin fin helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  23. Hoppas allt gått bra, och att du är mätt och glad.;))
    Önskar dig en mysig helg!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  24. Jag har varit hos min mamma och letat gamla böcker men vi har tydligen gjort oss av med dem. Typiskt!
    Hoppas att det har gått bra för dig och att du kan äta gott nu.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  25. Jättecharmiga böcker! Och så fint att ha dem framme. Usch låter inget kul att fasta eller med undersökning... hoppas allt har gått bra!

    Många helgkramizar aka

    SvaraRadera
  26. Gamla böcker är verkligen vackra, riktigt fina som inredningsdetalj och extra roligt om de har en historia med sig förstås. Hoppas det gick bra hos läkaren och att du fick unnat dig något riktigt gott efteråt!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  27. Super fint med gamla böcker! Hoppas det gick bra hos doktorn!

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  28. Jättefint att dekorera med gamla böcker, och man vet aldrig, rää som det är kanske man hittar en riktig goding. Vad fin du blev i håret.

    Ha en skön kväll.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  29. Hoppas att allt gick bar för dig....
    Hårfärgen ser fin ut... är det lite röda slingor i också?
    Kramis Sofia

    SvaraRadera